|
Saphira, a sárkány
kidost 2007.01.19. 15:55
www.premierpark.hu >>
Saphira
Eragon
Az Eragon szereplőgárdája figyelemre méltó, de a filmkészítők jól tudták, hogy a mozi legdrágább és a szó szoros értelmében legnagyobb sztárja Saphira, a sárkány lesz. Christopher Paolini szándéka szerint Saphira olyan figura, aki a világon a legjobb barát. Az alkotók úgy döntöttek, kell valakit találniuk, akire teljes egészében rábízhatják Saphirát, kreatív és technikai szempontból egyaránt. A feladatra a vizuális effektek egyik elismert mesterét, Michael McAlistert kérték fel. "Saphira életre keltése teljes embert kívánt, minden figyelmemet és energiámat rá kellett irányítanom, ugyanúgy, ahogy egy hús-vér karakter megkívánja a színészt tetőtől talpig - meséli McAlister. - Több ezer döntést kellett hozni attól kezdve, hogy hogyan nézzen ki, milyen legyen az arcjátéka, hogyan érezzen, és persze hogyan repüljön. Nem én találtam őt ki, nem én döntöttem arról, milyen egyéniség legyen. Az én feladatom az volt, hogy ráhangolódjak, és megértsem kívül-belül. Azért voltam felelős, hogy megjelenjen előttünk a leírt figura.” Kulcsfontosságú volt, hogy a filmkészítők és a speciális effektusokat készítő csapat közötti kommunikáció tökéletes legyen - ebben pedig oroszlánrésze volt McAlisternek, aki egy homokóra legkeskenyebb részéhez hasonlította magát. "Fölöttem tengernyi kívánság volt, alattam pedig rengeteg tehetséges művész. A feladatom elsősorban az volt, hogy a stáb kívánságait instrukciókká fogalmazzam át, amiből a többiek dolgozni tudnak. Döntéseket kellett hoznom, és ezeket a döntéseket a lehető legvilágosabban átadni több száz művésznek.” McAlister vezetésével az Industrial Light & Magic és a WETA Digital művészei és a számítástechnikai szakemberei megalkották a mozitörténet legdinamikusabb, legkidolgozottabb sárkányát.
Glen McIntosh, az ILM animációs igazgatója irányítja az ILM animátorait, ahogy tette ezt többek közt a Star Wars III. című filmben, amelyben Yoda és Grievous tábornok figurájáért volt felelős. "Szem előtt kellett tartanunk, hogy Saphira távolról sem emlékeztet szörnyetegre, vagy valami félelmetes lényre - jegyzi meg McIntosh. - Ő az egyik főhőse, az egyik sztárja a filmnek. Ezért ehhez méltóan az alakításának is árnyaltnak kellett lennie.” Saphira figurája sok állomáson keresztül alakult ki. A kiindulási pont a könyvborító rajza volt, majd elkészültek az első vázlatok a moziváltozathoz, aztán a munkafolyamat legvégén megszületett a film egyik főszereplője. Samir Hoon, az ILM munkatársa megjegyzi: "Ráadásul nem is csak egy felnőtt sárkányt kellett terveznünk, hiszen amikor először meglátjuk Saphirát, mindössze 25 centis, éppen csak kikelt a tojásból. A film végére viszont állva 4,5 méter magas, a szárnyai fesztávolsága körülbelül 7 méter, a hossza közel 10 méter. A súlya 4 tonna.” Több variáció kipróbálása után az alkotók egy nőies, kecses megjelenésű Saphira mellett döntöttek. A figura mozgásához az oroszlánok járását és a sasok röptét tanulmányozták.
| |